Vier de zomer met fanfare Sint Joseph Pey

02-07-2024
Na een lange winter en een zeer nat voorjaar laat de zon zich gelukkig meer en meer zien. Tijd om de ‘zomer te vieren’. Dat kan als u op aanwezig bent op het ‘Vier de zomer concert’ van fanfare St. Joseph Peij.
Op zondagochtend 7 juli om 11:00 uur zal fanfare Sint Joseph Peij de vakantie inluiden met het ‘Vier de Zomer’ concert. Een frühshoppenconcert waarmee de Peijer fanfare het seizoen afsluit. Die zondagochtend zullen de fanfare en het opleidingsorkest een optreden verzorgen op het terras van Café het Hingen. De fanfare zorgt voor de muzikale invulling, Nicole Joris en haar medewerkers zullen er voor zorgen dat u op uw wenken wordt bediend. De fanfare en het opleidingsorkest hebben een programma samengesteld met voor iedereen herkenbare muziek. Het eerste gedeelte van het concert wordt verzorgd door het opleidingsorkest o.l.v. Dennis Close. Zij zullen u trakteren op o.a. Sixties rock music, een medley van ABBA songs, en het wel bekende Heal the world. De fanfare onder leiding van Guido Swelsen heeft een aantal werken op het programma staan die ook werden uitgevoerd tijdens het Top-2000 concert. Zo kunt u luisteren naar een medley van Doe Maar, meezingen met Verdammt ich lieb dich en Voilà, swingen op One Step Beyond en genieten van de polka Eine letzte runde. Hopelijk werken de weergoden die dag mee en schijnt de zon volop. Mocht het weer tegenzitten dan wordt het concert afgelast, dit wordt gecommuniceerd via de website van de fanfare www.fanfarepey.nl en via facebook.
Na dit concert gaat de fanfare met vakantie. Op 17 augustus is de eerste repetitie, daarna is de fanfare op 15 september aanwezig tijdens de H. Mis aan de kapel van Schilberg, op 29 september wordt gemusiceerd tijdens herdenking bij de Abdij van Lilbosch, op 19 oktober wordt vervolgd met een concert in De Pejjerhaof en op 9 november zal een dinerconcert verzorgd worden eveneens in de Pejjerhaof.
Dank aan alle donateurs. In de voorbije weken heeft de fanfare ervaren dat er nog steeds gerekend kan worden op financiële ondersteuning vanuit de gemeenschap. De fanfare wil bij deze alle donateurs, sponsoren en vrienden bedanken voor de gulle giften.